« " دانلود منابع پایان نامه ها | ۴٫ راه کارها و سازو کارهای جایگزینی و تکمیلی در استرداد اموال فرهنگی غیرقانونی خارج شده: – 7 "" فایل های مقالات و پروژه ها – ۳-۳-۱- ایالات متحده آمریکا – 4 " »

 

 

۱-استفاده از حواس چند گانه برای یادگیری

 

۲-تمرین بیشتر برای رسیدن به حد تسلط

 

۳- تسهیل مشارکت میان دانش آموزان

 

۴- تکرار درس برای کاربر در صورت تمایل

 

۵- برقراری تعامل و رابطه دو سویه با کاربر

 

۶- فراهم کردن محیط یادگیری دوستانه

 

۲-۴-۶- تاثیرسیستم های چند رسانه ای ‌بر آموزش و یادگیری :

 

مطالعات انجام شده نشان داده‌اند که کاربرد چندرسانه ای ها درمحیط های آموزشی باعث بهبود فرایند یادگیری می شود. آموزش متعامل مبتنی برسیستم های چندرسانه ای هزینه کل آموزش را نسبت به روش سنتی کلاس و معلم کاهش می‌دهد. چندرسانه ای ها درحال تغییر یادگیری سنتی در کلاس های درس هستند. تعامل بودن یکی از اصلی ترین خصوصیات برنامه های چندرسانه ای است.خاصیت برخورد متقابل دراینگونه برنامه ها ،یادگیری را در سطح بالای بهبود می بخشد. برنامه های چندرسانه ای به دلیل انعطاف پذیری ،خود پویای، محتوای غنی ،تعاملی بودن و توانایی پاسخ گویی به نیاز های فراگیران مورد توجه قرار دارند .انعطاف پذیری ازیک سو، به دسترس داشتن انواع برنامه ها یی که درباره هر مطلب وجود دارد گفته می شود وازجهت درگیر به نحوه دسترسی به اطلاعات اطلاق می شود. برنامه های چندرسانه ای به دلیل برخوداری ازویژگی های خود پویای از ورق زدن کتاب های درسی مدرسه پا را فراتر گذاشته اند درست همان‌ طور که ما دراوقات فراغت می‌توانیم کتابی را ورق بزنیم واز قسمتی به قسمت دیگربرویم،بخشی ‌را نادیده بگیریم وقسمت دیگررفته رابازکنیم می‌توانیم با دلخواه خود در برنامه های چندرسانه ای از نظرمطالب ‌و محتوا بسیارغنی هستند واین روزها تقریباً هر چیزی که دیده یا شنیده می شود به درون این برنامه ها وارد شده اند ازمواد ادبی گرفته تا تصاویر،فیلم ،موسیقی همه و همه برروی دیسک ها فشرده یافت می‌شوند.

 

۲-۴-۷-پنج گام در نظریه شناختی یادگیری چندرسانه ای:

 

برای اینکه یادگیری معنادار تروموثرتری درمحیط چندرسانه ای رخ دهد ،یادگیرنده باید در پنج فرایند درگیر شود. ۱-انتخاب کلمات مرتبط برای پردازش در حافظه فعال کلامی ۲- انتخاب تصاویر مرتبط برای پردازش در حافظه فعال دیداری ۱- سازماندهی کلمات انتخاب شده به صورت یک مدل ذهنی کلامی ۲- سازماندهی تصاویر انتخاب شده به صورت یک مدل ذهنی دیداری ۳- یکپارچه سازی بازنمایی های کلامی و دیداری با دانش قبلی

 

۲-۵-پژوهش های انجام گرفته

 

۲-۵-۱- پیشینه داخلی:

 

-کروم،م ؛و ریدلی ،ج. (۱۳۸۴). زوج درمانی کاربردی . ترجمه اشرف سادات موسوی . تهران : مهر کاویان .

 

-اعتمادی،ع؛ونوابی نژاد،ش؛و احمدی ،س.۱؛و فرزاد ،و.(۱۳۸۵).بررسی زوج درمانی به شیوه ایماگوترابی بر افزایش صمیمیت زوجین مراجعه کننده به مراکز مشاوره در شهر اصفهان.تازه هاو پژوهش های مشاوره.جلد ۵،شماره ۱۹٫

 

-اولیاء،ن.(۱۳۸۵).بررسی آموزش غنی سازی زندگی زناشویی بر افزایش رضایتمندی زوجین شهر اصفهان .پایان‌نامه کارشناسی ارشد مشاوره ی خانواده .دانشگاه اصفهان :دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی.

 

-بیات ،م . (۱۳۸۶)بررسی تاثیر ایماگو تراپی بر سبک های عشق ورزی زوجین شهر اصفهان . پایان‌نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده . دانشکدهعلوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.

 

– حمید طاهر نشاط دوست و همکاران (۱۳۸۶)در پژوهشی تعیین عوامل مؤثر در شادکامی همسران شرکت فولاد مبارکه را بررسی نموده که نتایج به دست آمده از آن تعیین می‌کند که توجه به اهمیت خانواده وافزایش رضایت زناشویی ،خوش بینی ،ارائه خدمات روان شناختی ،گسترش فضای معنوی وتسهیلات تفریحی به عنوان عوامل مؤثر در شادی تأکید دارد.

 

-اعتمادی،ع.(۱۳۸۶).افزایش صمیمیت زناشویی.‌فصل‌نامه تازه های رواندرمانی.سال سیزدهم،شماره۵۰و۴۹٫

 

-خمسه ،ا؛وحسینیان ،س. (۱۳۸۷). بررسی تفاوت های جنسی بین ابعاد مختلف صمیمیت در دانشجویان متاهل . مجله مطالعات زنان .سال۶ ،شماره ۱۰ ،ص۵۲-۳۵٫

 

-بطلانی اصفهانی ،س.(۱۳۸۷).تاثیر زوج درمانی مبتنی بر نظریه دلبستگی بر رضایت جنسی و صمیمیت جنسی زوجین شهر اصفهان .پایان‌نامهکارشناسی ارشد مشاوره ی خانواده .دانشگاه اصفهان :دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.

 

-قریشیان ،م. (۱۳۸۸). اثر بخشی باز آموزی سبک اسنادی بر رضایت زناشویی و هوش هیجانی زوجین . پایان‌نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی . دانشگاه اصفهان : دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی .

 

-اسماعیل بیگی ،ز؛وغلامرضایی،ح.(۱۳۸۸).در کتاب معجزه صمیمیت.تهران:نسل نو اندیش.

 

-حسینی ،ب.(۱۳۸۹).زمینه زوج درمانی . تهران :انتشارات جنگل .

 

-رضایی،ج.(۱۳۸۹).تاثیر آموزش سبک زندگی اسلام محور با تأکید بر نظام خانواده برتعهد و صمیمیت زوجین اراک.پایان‌نامه کارشناسی ارشد مشاوره خانواده . دانشگاه اصفهان :دانشکده ی علوم تربیتی و روانشناسی .

 

-ملیحه شهرستانی و همکاران (۱۳۹۱)در پژوهشی پیش‌بینی رضایتمندی زناشویی از روی متغیر های باورهای ارتباطی ‌و صمیمیت زناشویی در زنان طلاق وعادی شهر مشهد را بررسی نموده که نتایج حکایت از آن داردکه باورهای ارتباطی وصمیمت زناشویی نقش بسیار مهمی در رضایت وعدم رضایت از رابطه زناشویی دارد.

 

-سیده لیلا میر احمدی ،سید احمد احمدی ،فاطمه بهرامی (۱۳۹۱) در پژوهشی بررسی تاثیر زوج درمانی کوتاه مدت به شیوه خود تنظیمی بر شادکامی وسلامت روان زوجین شهر اصفهان را انجام داده‌اند که نتایج به دست آمده حکایت از آن دارد که زوج درمانی به شیوه خود تنظیمی شادکامی وسلامت روان زوجین را افزایش داده است وتاثیر این رویکرد بر شادکامی وسلامت روان بر حسب جنسیت تفاوت نداشته است.

 

– عابدی، محمدرضا (۱۳۸۳). شادی در خانواده. تهران: انتشارات مطالعات خانواده.

 

۲-۵-۲-پیشینه خارجی:

 

– آیزنگ، مایکل (۱۳۷۵). روان‌شناسی شادی. ترجمه م. فیرزبخت و خ. بیگی. تهران: انتشارات بدر.

 

-متیوس،اندرو،(۱۳۷۷)،آخرین راز شاد زیستن ،ترجمه افضلی راد ،وحید ،تهران،نشر نیریز

 

– کارلسون، ریچارد (۱۳۸۰). زندگی شادمانه. ترجمه پ. شریفی درآمدی. تهران: انتشارات روان‌سنجی.

 

– آرگایل، مایکل (۱۳۸۲). روان‌شناسی شادی، ترجمه ف. بهرامی، م. گوهری انارکی، حمید طاهرنشاط دوست و ح. پالاهنگ. اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی

 

-کروم،م ؛و ریدلی ،ج. (۱۳۸۴). زوج درمانی کاربردی . ترجمه اشرف سادات موسوی . تهران : مهر کاویان .

 

-کلاود ،هنری،(۱۳۹۲)،قوانین شاد زیستن،ترجمه جزینی،فرنوش،نشر پیکان

 

-الیس،آ؛وفورد،ت. (۱۳۸۸). ایجاد روابط صمیمانه. ترجمه حدیث باقری .تهران :چابک اندیشه.

 

-رابین ،گریچین ،(۱۳۹۰)پروژه شادی،ترجمه مسعودی ،آرتیمیس،تهران ،انتشارات آموت


موضوعات: بدون موضوع
   دوشنبه 21 آذر 1401


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

distance from tehran to armenia
جستجو
آخرین مطالب