« بررسی تطبیقی نماد مهر در نگارگری صفویه با فرش قاجار | بررسی جنبه های موسیقایی قصاید سلمان ساوجی » |
ایست برای صورتبندی روش شناسی این پژوهش در فصل سوم.
1-1: فرضیه و سئوالات اساسی
دانش روایت شناسی اندوخته نظری قابل توجهی برای تحلیل متون روایی فراهم کرده است. در این پژوهش سعی بر این است که نشان داده شود با توجه به عناصر و مقولات ساختاری مشترک میان روایت و درام می توان از اندوختهی نظری دانش روایت شناسی برای تحلیل متون نمایشی نیز بهره برداری کرد. حوزه نظری انتخاب شده در این رابطه مقولات متادرام در تئاتر و فراروایت در داستان است. بنابراین در صدد آنیم که نشان دهیم میتوان با بهره از ملاحظات روایت شناسی موجود در مقوله فراداستان راهی جدید برای تحلیل مقوله متادرام در تئاتر گشود.
1.متادرام با چه تمهیدات روایی در متون نمایشی جلوه گر و متمایز میشود؟
خرید اینترنتی فایل کامل :
1-2: اهداف تحقیق
مهمترین هدف این پژوهش پاسخ به سئوالاتی است که در بالا ذکر شد و سر لوحه تدوین و نگارش این تحقیق قرار دارد. اما هدف دیگر آن که امیدواریم به طور ضمنی به آن دست یافته شود نشان دادن امکان بهرهگیری از دیگر عرصههای نظری در تحلیل مقولات نظری تئاتر است که طبیعتا میتواند به طور متقابل، به غنی شدن حوزه نظری تئاتر و نیز حوزههای مورد استفاده و نیز دانش پژوهشگران و دست اندرکاران این حوزه ها، منجر شود. این موضوع در فصل سوم بررسی شده است.
1-2: پیشینه تحقیق (آثار و مقالات)
چنانکه گفته شد به طور کلی آثار نظری چندانی در رابطه با مقوله متادرام، و فرا داستان، تالیف یا ترجمه نشده است. فهرست آثار داخلی چاپ شده در ارتباط با این مقولات در بخش منابع با مشخصات جامع کتابشناسی آمده است. از میان آثار و مقالات دانشگاهی منتشر شده در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
این پایان نامه به تحلیل نقش آیرونی در ایجاد فاصله گذاری (که نقش عمده ای در شکل گیری متادرام دارد) در درام میپردازد. نقیضه پردازی آفرینش در یک قالب، شیوه و سبک ادبی است به طوریکه با تغییر دادن برخی از فاکتورهای موجود در آن قالب یا شیوه، در ضمن بهرهمندی از آن، رویکردی انتقادی را نیز نسبت با آن قالب سبب میشود.
فرم در حال بارگذاری ...