« ارزیابی نقش مشارکتهای مردمی در توسعه شهری (مطالعه موردی منطقه 4 اردبیل)طراحی شبکه باران سنج در ایران مرکزی با استفاده از روش زمین آمار همهجا(مطالعه موردی استان اصفهان) »

 

فصل اول : کلیات ……………………………………………………………………………………………………….. 1.

بخش اول : طرح تحقیق …………………………………………………………………………………………………. 3.

  1. 1 .1 . بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………….. 3.

1 . 1 . 2 . پیشینه ی تحقیق …………………………………………………………………………………………… 4.

1 . 1 . 3 . بیان جنبه های مجهول و مبهم تحقیق ………………………………………………………………………. 6.

1 . 1 . 4 . سوال اصلی تحقیق ………………………………………………………………………………………… 7.

1 . 1 . 5 . سوالات فرعی تحقیق ……………………………………………………………………………………… 7

1 . 1 . 6 . پیش فرض های تحقیق ……………………………………………………………………………………. 7.

1 . 1 . 7 . فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………… 7.

1 . 1 . 8 . جنبه های جدید بودن و نوآوری تحقیق …………………………………………………………………… 8

1 . 1 . 9 . بیان اهمیت موضوع تحقیق ( ذکر فواید علمی و کاربردی ) …………………………………………………8.

1 . 1 . 10 . روش جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………… 8.

1 . 1 . 11 . نتایج علمی و عملی تحقیق ……………………………………………………………………………… 8.

1 . 1 . 12 . سازماندهی تحقیق ………………………………………………………………………………………. 9.

بخش دوم : مفهوم شناسی ………………………………………………………………………………………………. 9.

1 . 2 . 1 . قصص ……………………………………………………………………………………………………. 9.

1 . 2 . 2 . نباء ………………………………………………………………………………………………………. 11

1 . 2 . 3 . حدیث ………………………………………………………………………………………………….. 12.

1 . 2 . 4 . تمثیل ……………………………………………………………………………………………………. 13.

1 . 2 . 5 . حکایت …………………………………………………………………………………………………. 13.

1 . 2 . 6 . عبرت …………………………………………………………………………………………………… 13.

1 . 2 . 7 . داستان ………………………………………………………………………………………………….. 15.

بخش سوم : شناخت تفسیر و مفسر ……………………………………………………………………………………. 15.

1 . 3 . 1 . شناخت مفسر …………………………………………………………………………………………… 15.

1 . 3 . 1 . 1 . ولادت …………………………………………………………………………………………… 15.

1 . 3 . 1 . 2 . حیات ……………………………………………………………………………………………. 15.

1 . 3 . 1 . 3 . تالیفات ………………………………………………………………………………………….. 16.

1 . 3 . 1 . 4 . وفات ……………………………………………………………………………………………. 16.

1 . 3 . 1 . 5 . شاگردان …………………………………………………………………………………………..17.

1 . 3 . 2 . شناخت تفسیر …………………………………………………………………………………………… 17.

1 . 3 . 2 . 1 . المیزان …………………………………………………………………………………………… 17.

1 . 3 . 2 . 2 . جایگاه قرآن در المیزان ………………………………………………………………………….. 17.

1 . 3 . 2 . 3 . شیوه تفسیری المیزان …………………………………………………………………………….. 18.

1 . 3 . 3 . 4 . ویژگی های المیزان  ……………………………………………………………………………..  19.

نتیجه ی فصل ……………………………………………………………………………………………………….  20

فصل دوم : ویژگی ها و اهداف قصه های قرآنی …………………………………………………………………………………………………………….. 22

بخش اول : ویژگی های قصه های قرآنی ………………………………………………………………………………. 24.

2 . 1 . 1 . واقعی بودن داستان ها …………………………………………………………………………………… 24.

2 . 1 . 2 . حذف جزئیات ………………………………………………………………………………………….. 27.

2 . 1 . 2 . 1 . به جهت نشان دادن عظمت الهی ………………………………………………………………………………………….. 28

2 . 1 . 2 . 2 . به جهت وجود علت خاص ………………………………………………………………………. 31.

2 . 1 . 2 . 3 . به جهت دلالت فحوای کلام ……………………………………………………………………… 32.

2 . 1 . 2 . 4 . به جهت عدم عنایت به آن مسئله ی جزئی ………………………………………………………… 36.

2 . 1 . 2 . 5 . به جهت ایجاز ……………………………………………………………………………………. 39

2 . 1 . 2 . 6 . به جهت ناگواری مطلب  …………………………………………………………………………. 41

2 . 1 . 2 . 7 . به جهت نشان دادن انجام دو واقعه ی هم زمان …………………………………………………… 42.

2 . 1 . 3 . تنوع اسلوب بیان ……………………………………………………………………………………….. 45.

2 . 1 . 3 . 1 . اجمال و تفصیل ……………………………………………………………………………………………………………….. 46.

2 . 1 . 3 . 1 . الف . گونه های اجمال و تفصیل …………………………………………………………………. 47.

2 . 1 . 3 . 1 . الف . 1 .  اجمال و تفصیل در یک سوره ………………………………………………………… 47.

2 . 1 . 3 . 1 . الف . 2 . اجمال در یک سوره ، تفصیل در سوره دیگر …………………………………………… 48.

2 . 1 . 3 . 1 . ب .  فلسفه اجمال و تفصیل ……………………………………………………………………… 51.

2 . 1 . 3 . 1 . ب . 1 . اجمال و تفصیل در پی علت خاص ……………………………………………………… 51.

2 . 1 . 3 . 1 . ب . 2 . اجمال و تفصیل برای یاد آوری ………………………………………………………….. 55.

2 . 1 . 3 . 1 . ج . هدفدار بودن بیان اجمالی قصه ………………………………………………………………………………………. 59.

2 . 1 . 3 . 2 . تقدیم و تاخیر ……………………………………………………………………………………. 61.

2 . 1 . 3 . 2 . الف . فلسفه تقدیم و تاخیر ………………………………………………………………………. 63.

2 . 1 . 3 . 2 . الف . 1 . نمایش عواطف انسانی …………………………………………………………………. 63.

2 . 1 . 3 . 2 . الف . 2 . ایجاد رعب و وحشت و متنبه کردن مخاطب ……………………………………………. 66.

2 . 1 . 3 . 3 . تمثیل …………………………………………………………………………………………….. 68.

2 . 1 . 3 . 3 . الف . تمثیل به جهت اثبات اصل عصمت ………………………………………………………… 69.

2 . 1 . 3 . 3 . ب . تمثیل به جهت نمایش سرنوشت بنی آدم …………………………………………………….. 71.

2 . 1 . 3 . 4 . سایر اسالیب ……………………………………………………………………………………… 73.

2 . 1 . 3 . 4 . الف . اسلوب تعظیم ……………………………………………………………………………… 73.

2 . 1 . 3 . 4 . ب . اسلوب تادیب و احترام ……………………………………………………………………… 75.

2 . 1 . 3 . 4 . ج . اسلوب تمسخر و استهزاء …………………………………………………………………….. 76.

2 . 1 . 3 . 4 . د . اسلوب تشدید در لحن ……………………………………………………………………….. 77.

2 . 1 . 4 . تنوع در تعابیر …………………………………………………………………………………………… 79.

2 . 1 . 4 . 1 . اقتضای مقام سخن ………………………………………………………………………………….80

2 . 1 . 4 . 2 . تحریک عواطف ………………………………………………………………………………….. 83.

2 . 1 . 4 . 3 . تفنن و لطافت بیان ……………………………………………………………………………….. 85.

2 . 1 . 4 . 4 . زمینه چینی برای مسئله …………………………………………………………………………… 88.

2 . 1 . 4 . 5 . هماهنگی با سیاق …………………………………………………………………………………. 90

2 . 1 . 4 . 6 . توجه دادن به سلسله مراتب و عوامل …………………………………………………………………………………… 93 .

2 . 1 . 4 . 7 . تدبر و تفکر ………………………………………………………………………………………. 95.

2 . 1 . 4 . 8 . توجه دادن به زشتی عمل …………………………………………………………………………. 97.

2 . 1 . 5 . تکرار و حکمت آن ……………………………………………………………………………………… 99.

2 . 1 . 6  . داستان در داستان ……………………………………………………………………………………… 107.

بخش دوم : اهداف قصه های قرآنی ………………………………………………………………………………….. 110.

2 . 2 . 1 . اثبات توحید و نبوت …………………………………………………………………………………… 111

2 . 2 . 2 . بیان ولایت الهی ……………………………………………………………………………………….. 114.

2 . 2 . 3 .  توجه به حقانیت کلام الهی ……………………………………………………………………………. 114.

  1. 2 . 4 . عبرت آموزی ………………..……………………………………………………………………………… 116.

2 . 2 . 4 . 1 . خطاب به پیامبر و امت اسلام …………………………………………………………………… 117.

2 . 2 . 4 . 2 . خطاب به منکرین و مکذبین ……………………………………………………………………. 118.

2 . 2 . 4 . 3 . خطاب به عموم مردم …………………………………………………………………………… 120.

2 .2 . 5 . بشارت و انذار …………………………………………………………………………………………. 123.

2 . 2 . 5 . 1 . انذار ……………………………………………………………………………………………. 123.

2 . 2 . 5 . 2 . انذار و عبرت …………………………………………………………………………………… 125.

2 . 2 . 5 . 3  . انذار و تهدید ……………………………………………………………………………………………………………….. 127.

2 . 2 . 5 . 4 . انذار مومنین ……………………………………………………………………………………. 128.

2 . 2 . 6 . تسلی خاطر پیامبر ( ص ) …………………………………………………………………………………………………………………. 129

2 . 2. 7 . صبر و پایداری …………………………………………………………………………………………………………………………………….. 130

2 . 2 . 8 . نمایش سنت های الهی …………………………………………………………………………………………………………………………… 131

  1. 2 . 8 . 1 . وعده به مومنین برای وراثت زمین ……………………………………………………………….. 131.

2 . 2 . 8 . 2 . فتنه و ابتلای الهی ………………………………………………………………………………. 132.

2 . 2 . 8 . 3 . عذاب الهی …………………………………………………………………………………….. 133.

2 . 2 . 9 . تاویل حوادث و وقایع ………………………………………………………………………………… 134.

نتیجه فصل ……………………………………………………………………………………………………….. 135.

فصل سوم : روش علامه در نقل و تفسیر داستان های قرآن ……………………………………………………………. 138.

بخش اول : تبیین قرآنی قصص ……………………………………………………………………………………….. 140

3 . 1 . 1 . نقل داستان بدون تبیین و اظهار نظر ……………………………………………………………………. 141.

3 . 1 . 2 . تبیین داستان با بهره گرفتن از قرائن ……………………………………………………………………….. 141.

3 . 1 . 2 . 1 . تبیین آیات با بهره گرفتن از آیات ………………………………………………………………….. 144.

3 . 1 . 2 . 1 . الف . نقل داستان با اشاره به سوره و آیه ……………………………………………………….. 145.

3 .1 . 2 . 1 . ب . نقل داستان با فصل بندی …………………………………………………………………… 148 .

3 . 1 . 2 . 1 . ج . نقل بخش هایی از داستان با مقابله آیات ……………………………………………………. 153.

3 . 1 . 2 . 1 . د .  نقل اجمالی داستان هماهنگ با بیان اختصاری قرآن ………………………………………… 157 

3 . 1 . 2 . 2 . تبیین داستان با بهره گرفتن از سایر قرائن …………………………………………………………… 159.

3 . 1 . 3 . توجه دادن به نکات ظریف و ویژه …………………………………………………………………….. 162.

3 . 1 . 3 . 1 . نمایش قدرت الهی …………………………………………………………………………….. 163.

3 . 1 . 3 . 2 . تذکر ویژگی های مترفین ……………………………………………………………………….. 164.

3 . 1 . 3 . 3 . لطافت کلام ……………………………………………………………………………………. 165.

3 . 1 . 3 . 4 . نمایش ادب و برادری ………………………………………………………………………….. 167.

3 . 1 . 4 . ذکر نکات برجسته …………………………………………………………………………………….. 169.

3 . 1 . 5 . توجه دادن به نظارت یک آیه بر چند داستان …………………………………………………………… 175.

3 . 1 . 6 . تذکر بر نتایج و فواید داستان ها ………………………………………………………………………. 177.

بخش دوم : تبیین روایی قصص ……………………………………………………………………………………… 181.

3 . 2 . 1 . نقل روایت بدون نقد و اظهار نظر ……………………………………………………………………… 182.

3 . 2 . 2 . نقل روایت و تایید آن …………………………………………………………………………………. 185.

3 . 2 . 2 . 1 . با روایات معتبر دیگر …………………………………………………………………………… 185.

3 . 2 . 2 . 2 . با عقل …………………………………………………………………………………………. 187.

3 . 2 . 2 . 3 . با تاریخ معتبر ………………………………………………………………………………….. 188.

3 . 2 . 3 . نقل کامل روایت به جهت توجه دادن به جزئیات داستان ………………………………………………. 191.

3 . 2 . 4 . نقل معتبرترین روایت در عین توجه دادن به ضعف های احتمالی آن …………………………………… 193 

بخش سوم : تطبیق قصص قرآنی با تورات و انجیل ………………………………………………………………….. 196.

3 . 3 . 1 . دیدگاه علامه نسبت به تورات و انجیل فعلی …………………………………………………………… 198.

3 . 3 . 1 . الف . سرنوشت تورات فعلی ………………………………………………………………………. 198.

3 . 3 . 1 . ب . سرنوشت انجیل فعلی …………………………………………………………………………. 199.

3 . 3 . 2 . نقل از تورات بدون اظهار نظر ……………………………………………………………………………201

3 . 3 . 3 . نقل از تورات با اظهار نظر …………………………………………………………………………….. 205.

3 . 3 . 3 . 1 . نقد و ذکر تناقضات ……………………………………………………………………………. 205.

3 . 3 . 3 . 1 . الف . با نقل داستان …………………………………………………………………………….. 206.

3 . 3 . 3 . 1 . ب . بدون نقل داستان ………………………………………………………………………….. 213.

3 . 3  . 3 . 2 . تایید و هماهنگی با قرآن ………………………………………………………………………. 215.

3 . 4 . نکته ی پایانی فصل : نقل داستان ها یک مرتبه و ارجاع آن به موارد دیگر …………………………………. 217 

نتیجه ی فصل …………………………………………………………………………………………………….. 219.

فصل چهارم : روش علامه در نقد تفاسیر ذیل آیات قصص …………………………………………………………….. 221

بخش اول : نقد روایات تفسیر قصص ………………………………………………………………………………… 223.

4 . 1 . 1 . به لحاظ سندی ………………………………………………………………………………………… 225.

خرید اینترنتی فایل کامل :

 

 پایان نامه

 

4 . 1 . 1 . 1 . ضعف سند …………………………………………………………………………………….. 225.

4 . 1 . 1 . 2 . خبر واحد ………………………………………………………………………………………. 226.

4 . 1 . 2 . به لحاظ دلالی ………………………………………………………………………………………… 227.

4 . 1 . 2 . 1 . مخالفت با قرآن و سنت ………………………………………………………………………… 227.

4 . 1 . 2 . 1 . الف . مخالفت با نص صریح قرآن ……………………………………………………………… 228.

4 . 1 . 2 . 1 . ب . مخالفت با سیاق …………………………………………………………………………… 230.

4 . 1 . 2 . 1 . ج . مخالفت با سنت ……………………………………………………………………………. 233.

4 . 1 . 2 . 2 . مخالفت با ضروریات مذهب ……………………………………………………………………. 235.

4 . 1 . 2 . 3 . مخالفت با عقل …………………………………………………………………………………. 240.

4 . 1 . 2 . 4 . اضطراب و اختلاف در متن ………………………………………………………………………………………………. 244.

4 . 1 . 3 . اسرائیلیات …………………………………………………………………………………………….. 248.

4 . 1 . 3 . 1 . دیدگاه علامه …………………………………………………………………………………… 249.

بخش دوم :  نقد نظرات مفسران دیگر ………………………………………………………………………………… 253.

4 . 2 . 1 . با ملاک قرآن و روایات ……………………………………………………………………………….. 253.

4 . 2 . 2 . با ملاک سیاق …………………………………………………………………………………………. 254.

4 . 2 . 3 . با ملاک تاریخ معتبر …………………………………………………………………………………… 254.

4 . 2 . 3 . 1 . اعتبار گزارشات تاریخی ……………………………………………………………………….. 255.

4 . 2 . 3 . 2 . نقل  تاریخ به جهت استفاده …………………………………………………………………….. 256.

4 . 2 . 3 . 3 . نقل تاریخ به جهت نقد …………………………………………………………………………. 258.

4 . 2 . 4 . با ملاک عقل ………………………………………………………………………………………….. 263.

4 . 2 . 5 . با ملاک اصول عقاید شیعه …………………………………………………………………………….. 265.

4 . 2 . 6 . با ملاک علوم تجربی قطعی ……………………………………………………………………………. 267.

نتیجه فصل ……………………………………………………………………………………………………….. 272.

نتیجه گیری  ………………………………………………………………………………………………………….. 276

فهرست منا بع ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………279

 

 

 

 فصل اول

 

کلیات

 

 

 

 

 

  بخش اول : طرح تحقیق

   1 . 1 . 1 . بیان مسئله

قالب قصه یکی از سبک های بیانی جالب توجهی است که یک نویسنده با بهره گرفتن از آن درصدد القای پیام های مورد نظر خویش به شیوه ی جذاب می باشد . خداوند هم که در قرآن از بهترین اسلوب ها جهت القای مقاصد خویش بهره برده در مواردی از قالب قصه نیز استفاده می نمایند .

قصص هم که حجم قابل توجهی از آیات قرآنی را به خود اختصاص داده مورد توجه فراوان مخاطبان قرآن به این قسم آیات شده ، البته چون قرآن کتاب قصه نیست و پروردگار متعال هم درصدد داستان سرایی نمی باشد لذا از ذکر جزئیات خودداری نموده و به بیان اجمالی با هدف رساندن پیام های مورد نظر اکتفا کرده است .

این خرافه ها که به اسرائیلیات معروف گشتند تا حدی پیش رفتند که بعضاً عصمت انبیاء و ملائک الهی را نیز زیر سوال بردند .

علامه طباطبایی (ره) از جمله مفسران برجسته ای است که ذیل آیات مربوط به قصص با نگاهی دقیق و روشمند به تفسیر پرداخته و نظر صحیح را ارائه نموده است .

و این پژوهش درصدد بررسی دیدگاه های علامه طباطبایی (ره) ذیل قصص و  استخراج نقطه نظرات ایشان راجع به داستان های قرآنی و نیز اسرائیلیات که ناگزیر با قصص قرآنی همراه گشته ، می باشد .

بنابراین سوال اصلی پژوهش حاضراین است : « رویکرد علامه طباطبایی (ره) نسبت به قصص قرآنی چیست ؟ »

 


 

موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 7 مرداد 1400


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

http://clients1.google.hu/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos Handling http://www.google.ps/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://cse.google.ki/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://images.google.no/url?q=http%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl Delivery https://images.google.cg/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://cse.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos https://www.google.ht/amp/s/baristacursus.eu Identify http://pram.elmercurio.com/Logout.aspx?ApplicationName=SOYCHILE&l=yes&SSOTargeturl=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.co.tz/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://images.google.com.kh/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop%2F Identify https://clients1.google.com.bd/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.com.pe/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://www.talgov.com/Main/exit?url=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://handler.fiksu.com/click?adid=0803d9e0-b918-0131-ee96-22000aa700a4&adnet=A1PJ9MK4&appid=672828590&device_class=ios&kontagent_api_key=098db4d6f26f414bb3d815d6a7b4e26e&kontagent_token=1400&s=00001&url=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://images.google.com.kw/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://clients1.google.lt/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.com.tj/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://www.google.tk/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://toolbarqueries.google.co.il/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://cse.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://clients1.google.com.pk/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://www.youtube.com/redirect?q=https%3A%2F%2Fwww.koffieapparaat.shop/ http://inquiry.princetonreview.com/away/?value=cconntwit&category=FS&url=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos https://images.google.to/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://tools.folha.com.br/print?url=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl&site=blogfolha http://www.researchgate.net/deref/https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://clients1.google.com.br/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://maps.google.com.co/url?q=http%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://maps.google.ws/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://maps.google.tg/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://images.google.com.np/url?q=http%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://clients1.google.lt/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F Politics https://feeds.kotaku.com.au/%7E/t/0/0/oupblog/%7Ebaristacursus.eu Maintain https://clients1.google.com.py/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://ads.dfiles.eu/click.php?c=1497&z=4&b=1730&r=https%3A%2F%2Fshort.motorkopen.shop http://campusgroups.erau.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://sandbox.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://www.google.tg/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F Offering http://cse.google.co.ck/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop Politics http://cse.google.al/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://clients1.google.cd/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://142.gate-oi.info/CRF/visualization?Species=englishspeakingjobs.nl Religion https://maps.google.st/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://images.google.dz/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F https://www.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://tv.360.cn/r/17/?bgurl=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu&from=360tv http://member.ctee.com.tw/Account/Logout?ReturnUrl=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://images.google.mn/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu Religion http://clients1.google.com.gt/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://maps.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://rtn.track.rediff.com/click?destinationurl=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://profiles.newsmax.com/sso/signup.aspx?ReturnURL=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://nou-rau.uem.br/nou-rau/zeus/register.php?back=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop Colonial http://images.google.tm/url?q=http%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.fm/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu Featured Button Animal http://clients1.google.co.ls/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://www.google.cv/amp/s/autokaufen.autos Bridge https://images.google.com.jm/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://extremaduraempresarial.juntaex.es/cs/c/document_library/find_file_entry?p_l_id=47702&noSuchEntryRedirect=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl http://maps.google.com.ai/url?q=http%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://images.google.com.sl/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop Affected http://cse.google.am/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://handler.fiksu.com/click?adid=0803d9e0-b918-0131-ee96-22000aa700a4&adnet=A1PJ9MK4&appid=672828590&device_class=ios&kontagent_api_key=098db4d6f26f414bb3d815d6a7b4e26e&kontagent_token=1400&s=00001&url=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop Bridge http://images.google.tg/url?q=http%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://images.google.com.et/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F http://www.google.com.af/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://maps.google.ad/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F http://tools.folha.com.br/print?url=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop&site=blogfolha http://maps.google.sh/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl http://campusgroups.erau.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://maps.google.dz/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://www.google.com.kh/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop%2F https://clients1.google.ad/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl Convince https://maps.google.bt/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://clients1.google.it/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://clients1.google.com.gt/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop Deadline http://thehub.nmu.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://maps.google.co.ao/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://clients1.google.com.lb/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.dz/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://enseignants.flammarion.com/Banners_Click.cfm?ID=86&URL=koffieapparaat.shop http://www.aaronsw.com/2002/display.cgi?t=%3Ca+href=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop Deadline https://cse.google.bg/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl Relative http://www.google.kg/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://images.google.no/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://www.google.com.tj/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://maps.google.com.np/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://country-retreats.com/cgi-bin/redirectpaid.cgi?URL=baristacursus.eu/ Adjacent https://images.google.cz/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://es.catholic.net/ligas/ligasframe.phtml?liga=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://clients1.google.ch/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.sc/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://peeta.info/?URL=koffieapparaat.shop/ https://asia.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://clients1.google.lv/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://www.google.tn/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://clients1.google.com.bd/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://images.google.td/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F Button https://sandbox.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://images.google.cz/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://bukkit.org/proxy.php?link=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop Button https://clients1.google.ge/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://maps.google.vu/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://maps.google.by/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://maps.google.kg/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://www.prizeo.com/auth/subdivision?correct=false&originUrl=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://clients1.google.com.nf/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F https://cse.google.sc/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://images.google.co.nz/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://clients1.google.co.ck/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://bugcrowd.com/external_redirect?site=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl http://maps.google.ws/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://orgcentral.k-state.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://pram.elmercurio.com/Logout.aspx?ApplicationName=SOYCHILE&l=yes&SSOTargeturl=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://clients1.google.pl/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://domain.opendns.com/laserapparaatkopen.nl https://cse.google.sc/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://clients1.google.rs/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://images.google.vu/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://maps.google.st/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://client.paltalk.com/client/webapp/client/External.wmt?url=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://campusgroups.erau.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://images.google.dm/url?q=http%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F https://images.google.cf/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://forums.opera.com/outgoing?url=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://images.google.mg/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://images.google.com.tj/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F https://maps.google.iq/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://cse.google.ki/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.co.vi/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://maps.google.com.bz/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://www.google.mu/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://images.google.com.et/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F http://sandbox.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://images.google.dm/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://hobowars.com/game/linker.php?url=englishspeakingjobs.nl http://www.google.com.jm/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://toolbarqueries.google.lt/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop Disabled http://images.google.com.et/url?q=http%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F http://clients1.google.cz/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://images.google.tg/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.ki/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F Deadline https://images.google.tm/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://images.google.com.et/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://images.google.ga/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F
جستجو
آخرین مطالب