« مسائلی از جلوه رحمت عام در سوره الرحمنبررسی میزان و عوامل بهره مندی کارکنان سازمان صنایع هوایی از بزرگراه­ های اطلاعاتی با تاكید بر نقش اینترنت »

رضایت از زندگی از شاخص‌های مهم اجتماعی است كه نسبتاً دیر به حوزه علوم اجتماعی راه یافت، با وجود آنكه این شاخص ذیل مفهوم كلی‌تر كیفیت زندگی و در واكنش به سنجش‌های اقتصادی طرح شد. اما به زودی به حوزه‌ای مستقل و مهم تبدیل گشت اهمیت این شاخص- برخلاف آنچه غالباً تصور می‌شود- به واسطه تأثیر فوری سیاسی آن نیست. رضایت از زندگی را نمی‌توان و نباید مساوی رضایت سیاسی پنداشت. رضایت از زندگی مفهوم فراگیر و در عین‌حال پایدارتری است كه منعكس‌كننده احساس و نظر كلی مردم یک جامعه نسبت به جهانی است كه در آن زندگی می‌كنند. اهمیت آن نیز از حیث دلالت‌هایی است كه بر ویژگی‌های پایدار نظام اجتماعی دارد. در حالی كه رضایت سیاسی جنبه گذرا و موقتی دارد و بیشتر نگرش افراد را نسبت به شرایط جاری روز می‌سنجد. همین مفهوم رضایت از زندگی است كه به هنگام طرح كیفیت زندگی، مورد توجه قرار می‌گیرد (گودرزی، 1388: 193).

رضایت از زندگی اگر چه تا حد زیادی بستگی به شرایط فردی دارد، اما تاثیر عوامل اجتماعی در افزایش یا کاهش آن بسیار موثر است.جامعه از سوئی بوجود آورنده شرایطی است که می تواند فرد را به سوی تحقق اهداف و آرزوهای فردی سوق دهد واز سوی دیگر زمینه ساز تحقق فضایی است که فرد می تواند به کنش متقابل وارتباط با همنوعانی که باعث ایجاد آرامش، امنیت واطمینان خاطر وی برای یک زندگانی مناسب باشند، مبادرت ورزد (هزارجریبی وصفری شالی،1388 :8).

 رضایت کلی از زندگی، ترکیبی از شرایط فردی واجتماعی است ودر واقع خود نشانه ای از نگرش های مثبت نسبت به جهان ومحیطی  که وی را فرا گرفته ودر آن زندگی می کند می باشد. رضایت از زندگی، همبستگی بالائی با احساس خوشبختی، اعتماد متقابل واحساس تعهد با جامعه داردو نشانه نگرش فرد به خود وجهان پیرامونی است. سطح پایین رضایت از زندگی به گرایش های منفی نسبت به کل جامعه مربوط می شود

با وجود رویكردهای نظری متنوعی كه نسبت به مفهوم «رضایت از زندگی» وجود دارد، به نظر دو رویكرد عمده وجود دارد:

الف: رویکرد سازه­ای: در این نگاه «رضایت از زندگی» سازه‌ای است كه دارای ابعادی چند است مانند رضایت از خود، رضایت از خانواده، و رضایت از شغل…(قهرمان، 1384).

ب: رویکرد کل گرایانه: در این نگاه «رضایت از زندگی» فاقد بُعد است  وبه صورت یک سوال کلی مطرح می شود و اگر در تحقیقات از گویه‌های متعددی برای سنجش آن استفاده شد، قصد محقق ارتقاء سطح سنجش آن از ترتیبی به فاصله‌ای بوده است، هرچند در بسیاری از تحقیقات برای سنجش آن از یک گویه استفاده شده است(همان،1384). به نظر می‌رسد كلی بودن مفهوم رضایت از زندگی و انتزاعی بودن آن، رضایت از زندگی را دارای ویژگی‌های منحصربه فردی  نموده است، به نظر می‌رسد زندگی مساوی مجموع حیطه‌هایی مانند شغل، تحصیلات، اوقات فراغت، سلامتی و … نیست، حتی اگر حیطه‌های مذكور افزایش یابد، گرچه حیطه‌های مذكور بخش زیادی از زندگی را تشكیل می‌دهند، اما زندگی چیزی فراتر از این حوزه‌ها نیز در خود دارد. البته مساوی نبودن كل با مجموعه‌ی اجزای آن نه‌تنها در علوم طبیعی، بلكه در علوم انسانی امری غریب نیست (سروش، 1374: 99-24 با تلخیص).

شواهد تجربی زیادی نیز این ادعا را ثابت می‌كند، مثلاً خودكشی كه خود حكایت از سطح نازل زندگی دارد در مواردی شکل می‌دهد كه گاه مجموع رضایت فرد از حوزه‌های رایج پایین نمی‌باشد. مثلاً اندیشمندی كه به بن‌بست فكری می‌رسد و احساس پوچی و سرانجام خودكشی می‌كند یا كسی كه در یک رابطه عاشقانه ناكام مانده و به زندگی خود پایان می‌دهد، شواهدی هستند كه اگر از آنان میزان رضایت‌شان را از حوزه‌هایی مانند خانواده، شغل، تحصیلات، محیط زندگی و … جویا می‌شدیم شاید نارضایتی جدی از هیچ یک وجود نداشته است و مجموع نمرات رضایت از زندگی‌شان خیلی پایین هم نباشد.

2-1- بیان مسأله

آیا دستاوردهای اقتصادی هم­چون افزایش درآمد ملی، افزایش تعداد و تنوع كالاها و … رضایت مردم را از زندگی افزایش داده است؟ امروزه ما با تراكم ترافیک و آلودگی هوای شهری مواجهیم در حالی كه صد سال پیش تنها با جاده‌های خاكی و كوچه‌های كثیف برخورد می‌كردیم، امروزه با زندگی‌های نابسامان و نرخ‌های بالای طلاق مواجهیم، اما «در گذشته، از مراقبت‌های بهداشتی ناچیز و نرخ مرگ‌ومیر بالا در اثر بیماری­ها برخوردار بودیم. كدامیک از این دو موقعیت موجد رضامندی و خشنودی بیشتری هستند؟

در جوامع صنعتی پدیده‌های جدید به مرور زمان و به طور تدریجی در همان جوامع به اقتضای مسائل و مشكلات و نیازهای آنجا ابداع شدند و موجب یک رشد تدریجی در طول تقریباً 200 سال در همه زمینه‌ها از صنعت و كشاورزی و پزشكی گرفته تا فیزیک و نجوم و بیولوژی و … شده به تدریج به اقتضای رشد هر بخش تقسیم كار و انواع مشاغل بوجود آمد، تولیدات داخلی متناسب با ساختار فرهنگی و نیازهای موجود جامعه افزایش یافت، ابزار بهتر ارضاء نیاز ارائه شد و در عین‌حال به علت رشد اقتصادی همسو با نیازها و تعادل تدریجی در همه زمینه‌های و افزایش درآمدها، به مردم امكان تهیه جدید ارضای نیاز را می‌داد.

 در چنین جوامعی نیز فرایند مقایسه‌ای اجتماعی، احساس محرومیت نسبی و لذا فرایند پیدایش نیاز نیز وجود داشت و دارد، اما از آنجا كه دست‌یابی به ابزار جدید ارضای نیاز در حد نیاز احساس شده در هر قشر و گروهی به طور ذهنی امكان‌پذیر به نظر می‌رسد احساس نارضایتی از وضع موجود كم است و اگر اینجا و آنجا احساس نارضایتی بوجود آید، عموما در حد قابل كنترل است و عنان جامعه از دست اداره‌كنندگان آن خارج نمی‌شود (رفیع‌پور،1387 (ب): 35-34 با اندكی تلخیص)

اما در جوامع در حال توسعه از جمله كشور ما ایران، امكان رشد اقتصادی مستمر عملاً وجود ندارد و اگر وجود دارد به علت شدت نابرابریهای اجتماعی- اقتصادی عموماً در

خرید اینترنتی فایل کامل :

 

 مقالات و پایان نامه ارشد

 دست درصد كوچكی از اعضای جامعه است كه خود باعث بروز نارضایتی است علاوه‌بر آن، قرار گرفتن در مسیر مدرنیته در كشورهای توسعه نیافته به كاهش باورهای تقدیرگرایانه می‌ انجامد؛ كه آن نیز سبب نارضایتی می‌گردد (رفیع‌پور، 1377: 74-73).هنگامی كه نظام فرهنگی جامعه الگوهایی را ارائه می کند كه نظام اقتصادی امكان برآورده شدن مطلوب اهداف در چهارچوب آن الگوها را ندارد. پیامد آن، ارضا نشدن نیازهاست كه باعث نارضایتی می‌گردد.

 به عقیدة كونیگ در كشورهای توسعه نیافته یک شكل سنتی و پذیرفته شده از فقر وجود دارد كه انسان به آن عادت كرده است. اما شرایط وقتی تغییر می كند، كه از طریق گسترش وسائل ارتباط جمعی، یک نوع زندگی دیگر و مرفه تر ( مثلاً با برنامه های تلویزیونی،ماهواره ای؛اینترنتی … ) تا اقصی نقاط جوامع تكامل نیافته رخنه می كند. در پی تضاد این دو عامل، نیازهای بی حد و حصر رشد می كنند و پس از آن، حركت­های ناگهانی رشد اقتصادی، بسیاری از مواقع یک وضعیت آنومی به شكل یک گم گشتگی فرهنگی جهشی ( و از دست دادن هویت فرهنگی ) را در پی دارد كه نه فقط یک نارضایتی عمیق، بلكه علاوه بر آن ناآرامیهای سیاسی گسترده ای را بوجود می آورد.» ( رفیع پور، 1378 (ب): 27-26 ). جامعه ما بخصوص شهر ایلام از تحولات جهانی در عصر ارتباطات مصون نیست و به نظر می رسد به علت شکل گیری نیازهای جدید در عصر ارتباطات باعث بالارفتن نارضایتی اجتماعی شده است.

2-1- اهمیت و ضرورت پژوهش

انسان موجودی هدفمند و همیشه در پی ارزیابی از وضعیت زندگی می‌باشد و تا زمانی كه به آنچه می‌خواهد دست نیابد احساس رضایت نمی‌كند شاید به جرأت بتوان گفت نهایت آمال هر انسانی، تحقق اهداف و آرزوهایش است. البته سطح اهداف و آرزو ریشه در شرایطی دارد كه فرد در كنش متقابل، دیگران و وضعیت موجود به دست می‌آورد. از این رو، امروزه هرچه جامعه توسعه یافته به فكر رضایت شهروندان خود می‌باشد، زیرا رضایت از زندگی با توسعه اجتماعی و اقتصادی همخوانی و همبستگی بالایی دارد. (اینگلهارت به نقل از هزارجریبی و شالی، 1388: 9). عنصر رضایت یكی از عناصر اساسی نظم، وفاق و همبستگی اجتماعی است. توجه به آن از این جهت حائز اهمیت است كه می‌توان ضمن شناخت شرایط روانی جامعه، عناصر اجتماعی بسیاری را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد از سوی دیگر باید توجه داست كه وجود و تداوم گسترش آن باعث كمرنگ شدن تعهد افراد به نظام ارزشی و اعتماد آنان نسبت به سایر اعضای جامعه شده و چه بسا منشأ بسیاری از تحولات اجتماعی شود. عواطف مثبت فرد از شرایط خود اگرچه عنصری ذهنی است اما ریشه در شرایط عینی دارد. می‌توان این حقیقت را نادیده انگاشت كه مؤلفه‌های اصلی در ارزیابی مثبت و منفی هر فرد، تحلیل و ارزیابی ذهنی است كه نسبت به شرایط خود جامعه در تطبیق با دیگران است. چنانچه ارزیابی فرد از اوضاع شخصی یا زندگی خود به نتایج منفی بینجامد. این عاطفه منفی در همان بخش محدوده نمانده و بسیاری از رفتارها و گرایش‌های فرد نسبت به وضعیت فردی و شرایط اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و متحول می‌كند (همان) .یافته‌های پژوهشی حكایت از آن دارند كه رضایت افراد از یک حوزه خاص از زندگی (مثلاً اشتغال یا خانواده) تنها متأثر از شرایط موجود در آن حوزه نیست یا بلكه متأثر از رضایت كلی فرد از زندگی نیز می‌باشد. (مكینتاش به نقل از قهرمان، 1384: 9). به تعبیری دیگر چنانچه ارتقاء رضایت فرد در هر حوزه‌ای از حوزه‌های زندگی هدف باشد، نباید صرفاً درصدد رفع نیازهای فرد همان حوزه بود بلكه باید به رضایت كلی فرد از زندگی نیز توجه نماییم. چنانچه اشخاص در یک زمینه‌ی عام مطلوب، آرام و رضایت‌بخش به سر ببرند؛ سپس اگر حادثه‌ای ناگوار در حیطه خاصی از زندگی برای آنان رخ دهد (مثلاً به لحاظ شغلی شخص شغلش را از دست بدهد، با آسیب روانی كمتری مواجه می‌گردد. بنابراین شناخت رضایت از زندگی و عواملی كه سبب پیدایش یا كاهش آن می‌شود حائز اهمیت است. نكته دیگری كه قابل ذكر است «تأثیر رضایت از زندگی در مشاركت اجتماعی و نقش پیشگیری‌كننده آن در جلوگیری از بی‌تفاوتی و اعتیاد، خودكشی و … است (غفاری، 1381: 23- 22).

این پژوهش از دو جنبه توصیفی و تبیینی دارای اهمیت است جنبه نخست بدست آوردن  آگاهی از میزان رضایت از زندگی مردم شهر ایلام  در حال حاضر و جنبه دوم شناخت و تبیین عوامل رضایت مندی یا نارضایتی از زندگی دربین جامعه آماری به منظور ارائه راهکارهای کارشناسی است.

4-1- اهداف تحقیق

1-4-1-اهداف کلی

1-سنجش میزان رضایت از زندگی در بین شهروندان ایلام .

2-سنجس عوامل موثر بر رضایت از زندگی در بین شهروندان ایلامی

1-4-2-اهداف جزئی

1-سنجش عواملی که بیشترین تاثیر بر رضایت از زندگی در بین جامعه آماری دارند.

2-سنجش عواملی که بیشترین تاثیر در کاهش نارضایتی از زندگی در بین جامعه آماری دارند.

3-ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش نارضایتی از زندگی در بین جامعه آماری.

5-1- سوالات تحقیق

1-میزان رضایت از زندگی در جامعه آماری مورد مطالعه چقدر است؟    

2-کدام عوامل منبع بیشترین رضایت مندی در بین جامعه آماری هستند؟

3-کدام عوامل منبع  بیشترین نارضایتی از زندگی در بین جامعه آماری هستند؟

 


 

موضوعات: بدون موضوع
   پنجشنبه 7 مرداد 1400


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
 

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کاملکلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

لطفا صفحه را ببندید

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

کلیه مطالب این سایت فاقد اعتبار و از رده خارج است. تعطیل کامل

http://clients1.google.hu/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos Handling http://www.google.ps/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://cse.google.ki/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://images.google.no/url?q=http%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl Delivery https://images.google.cg/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://cse.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos https://www.google.ht/amp/s/baristacursus.eu Identify http://pram.elmercurio.com/Logout.aspx?ApplicationName=SOYCHILE&l=yes&SSOTargeturl=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.co.tz/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://images.google.com.kh/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop%2F Identify https://clients1.google.com.bd/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.com.pe/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://www.talgov.com/Main/exit?url=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://handler.fiksu.com/click?adid=0803d9e0-b918-0131-ee96-22000aa700a4&adnet=A1PJ9MK4&appid=672828590&device_class=ios&kontagent_api_key=098db4d6f26f414bb3d815d6a7b4e26e&kontagent_token=1400&s=00001&url=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://images.google.com.kw/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://clients1.google.lt/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.com.tj/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://www.google.tk/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://toolbarqueries.google.co.il/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://cse.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://clients1.google.com.pk/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://www.youtube.com/redirect?q=https%3A%2F%2Fwww.koffieapparaat.shop/ http://inquiry.princetonreview.com/away/?value=cconntwit&category=FS&url=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos https://images.google.to/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://tools.folha.com.br/print?url=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl&site=blogfolha http://www.researchgate.net/deref/https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://clients1.google.com.br/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://maps.google.com.co/url?q=http%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://maps.google.ws/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://maps.google.tg/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://images.google.com.np/url?q=http%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://clients1.google.lt/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F Politics https://feeds.kotaku.com.au/%7E/t/0/0/oupblog/%7Ebaristacursus.eu Maintain https://clients1.google.com.py/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://ads.dfiles.eu/click.php?c=1497&z=4&b=1730&r=https%3A%2F%2Fshort.motorkopen.shop http://campusgroups.erau.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://sandbox.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://www.google.tg/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F Offering http://cse.google.co.ck/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop Politics http://cse.google.al/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://clients1.google.cd/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://142.gate-oi.info/CRF/visualization?Species=englishspeakingjobs.nl Religion https://maps.google.st/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://images.google.dz/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F https://www.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://tv.360.cn/r/17/?bgurl=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu&from=360tv http://member.ctee.com.tw/Account/Logout?ReturnUrl=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://images.google.mn/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu Religion http://clients1.google.com.gt/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://maps.google.tk/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://rtn.track.rediff.com/click?destinationurl=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://profiles.newsmax.com/sso/signup.aspx?ReturnURL=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://nou-rau.uem.br/nou-rau/zeus/register.php?back=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop Colonial http://images.google.tm/url?q=http%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.fm/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu Featured Button Animal http://clients1.google.co.ls/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://www.google.cv/amp/s/autokaufen.autos Bridge https://images.google.com.jm/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://extremaduraempresarial.juntaex.es/cs/c/document_library/find_file_entry?p_l_id=47702&noSuchEntryRedirect=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl http://maps.google.com.ai/url?q=http%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://images.google.com.sl/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop Affected http://cse.google.am/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://handler.fiksu.com/click?adid=0803d9e0-b918-0131-ee96-22000aa700a4&adnet=A1PJ9MK4&appid=672828590&device_class=ios&kontagent_api_key=098db4d6f26f414bb3d815d6a7b4e26e&kontagent_token=1400&s=00001&url=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop Bridge http://images.google.tg/url?q=http%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://images.google.com.et/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F http://www.google.com.af/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://maps.google.ad/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F http://tools.folha.com.br/print?url=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop&site=blogfolha http://maps.google.sh/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl http://campusgroups.erau.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://maps.google.dz/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://www.google.com.kh/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop%2F https://clients1.google.ad/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl Convince https://maps.google.bt/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://clients1.google.it/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://clients1.google.com.gt/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop Deadline http://thehub.nmu.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://maps.google.co.ao/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://clients1.google.com.lb/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.dz/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://enseignants.flammarion.com/Banners_Click.cfm?ID=86&URL=koffieapparaat.shop http://www.aaronsw.com/2002/display.cgi?t=%3Ca+href=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop Deadline https://cse.google.bg/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl Relative http://www.google.kg/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://images.google.no/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://www.google.com.tj/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://maps.google.com.np/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://country-retreats.com/cgi-bin/redirectpaid.cgi?URL=baristacursus.eu/ Adjacent https://images.google.cz/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://es.catholic.net/ligas/ligasframe.phtml?liga=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://clients1.google.ch/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://maps.google.sc/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://peeta.info/?URL=koffieapparaat.shop/ https://asia.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://clients1.google.lv/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://www.google.tn/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://clients1.google.com.bd/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://images.google.td/url?q=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F Button https://sandbox.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://images.google.cz/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl https://bukkit.org/proxy.php?link=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop Button https://clients1.google.ge/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://maps.google.vu/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://maps.google.by/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop https://maps.google.kg/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu https://www.prizeo.com/auth/subdivision?correct=false&originUrl=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://clients1.google.com.nf/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F https://cse.google.sc/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://images.google.co.nz/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://clients1.google.co.ck/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://bugcrowd.com/external_redirect?site=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl http://maps.google.ws/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://orgcentral.k-state.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fautokaufen.autos http://pram.elmercurio.com/Logout.aspx?ApplicationName=SOYCHILE&l=yes&SSOTargeturl=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://clients1.google.pl/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop https://domain.opendns.com/laserapparaatkopen.nl https://cse.google.sc/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://clients1.google.rs/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F https://images.google.vu/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F https://maps.google.st/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop http://client.paltalk.com/client/webapp/client/External.wmt?url=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://campusgroups.erau.edu/click?uid=f0e7f158-9c2d-11e7-90ac-0a25fd5e4565&r=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop https://images.google.dm/url?q=http%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F https://images.google.cf/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl http://forums.opera.com/outgoing?url=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop http://images.google.mg/url?q=http%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://images.google.com.tj/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F https://maps.google.iq/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://cse.google.ki/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.co.vi/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://maps.google.com.bz/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu%2F http://www.google.mu/url?q=https%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://images.google.com.et/url?q=https%3A%2F%2Fenglishspeakingjobs.nl%2F http://sandbox.google.com/url?q=https%3A%2F%2Fbaristacursus.eu http://images.google.dm/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl https://hobowars.com/game/linker.php?url=englishspeakingjobs.nl http://www.google.com.jm/url?q=http%3A%2F%2Fiplapparaat.shop http://toolbarqueries.google.lt/url?q=https%3A%2F%2Fmotorkopen.shop Disabled http://images.google.com.et/url?q=http%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F http://clients1.google.cz/url?q=https%3A%2F%2Flaserapparaatkopen.nl%2F http://images.google.tg/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F https://images.google.ki/url?q=https%3A%2F%2Fkoffieapparaat.shop%2F Deadline https://images.google.tm/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F http://images.google.com.et/url?q=http%3A%2F%2Fmotorkopen.shop%2F https://images.google.ga/url?q=http%3A%2F%2Fautokaufen.autos%2F
جستجو
آخرین مطالب